Eerste verslag vanuit Australië - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Melissa en Chantal - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Australië - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Melissa en Chantal - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Australië

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Chantal

13 Oktober 2013 | Australië, Adelaide

Hoi allemaal!

Ondertussen zijn we alweer anderhalve week in Australië, dus tijd voor een korte samenvatting van onze reis tot nu toe!

De vliegreis is goed verlopen, maar duurde wel erg lang. Tijdens de tussenstop in Taiwan konden we gelukkig even de beentjes strekken en keken we ons ogen uit naar alle spleetoogjes en geheimschrift. Eerst wat kunnen relaxen op de kamer, waarna we even de stad in gingen om noodles te eten. Gelukkig eten ze in Australië niet met chopsticks (stokjes) want anders zouden we (vooral Melissa) graatmager terugkomen. Een paar uur later vlogen we door naar Sydney en werden we daar verwelkomt door Mathijs en Emiel.

De eerste vijf dagen zouden we met een groep doorbrengen. Het was een erg gezellige groep van 11 man waarmee we een leuke eerste paar dagen hebben gehad! De eerste dag had iedereen wat last van een jetleg, maar dit viel ons alsnog mee op wat zeebenen en moeheid na. De eerste dag was er een bbq geregeld waarna we nog naar de kroeg zijn gegaan. De volgende dag zijn we Sydney gaan verkennen, en moesten de nodige zaken geregeld worden. Tussendoor was er tijd voor een lunch in het park, in het zonnetje! De eerste avonden zijn we met z'n allen uit eten geweest en vaak belandden we daarna weer in de kroeg of in een club. Van de drankjes moesten we extra genieten, want dit zijn geen backpackers prijzen, maar dit kunnen we natuurlijk ook niet overslaan! De andere dagen zijn we onder andere naar het grootste vuurwerk ooit in Sydney geweest, hebben we heerlijk kunnen relaxen op het strand, hebben we de toerist uitgehangen in de stad en zijn we een dag naar de Blue Mountains geweest. Dit was erg indrukwekkend. Onwijs mooie uitzichten, wat onvoorstelbaar is vlakbij zo'n grote stad. Ook zijn we die dag naar een natuurpark geweest waar we koala's konden aaien en tussen de kangoeroes liepen.

In de tussentijd dachten we langzaam na over hoe we onze 4 maanden globaal zouden indelen. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat het ons handig leek om eerst naar Adelaide te vliegen en vanaf hier een outback tour van 10 dagen richting Alice Springs te maken. Om vervolgens naar Cairns te vertrekken om zo het regenseizoen iets voor te kunnen blijven, die ongeveer half november begint. Het plan is om dan de oostkust te doen en hopelijk daarna nog een stuk van het zuiden mee te kunnen pakken.

Afgelopen donderdag zijn we samen met Ellen (die we kennen van de groep) naar Adelaide gevlogen. Hier zitten we in een hostel midden in het centrum. Vrijdags hebben we zoals een echte Hollander GRATIS fietsen geleend van het hostel. Zo konden we de stad op eigen risico (ze rijden hier links en hebben vreemde en weinig fietspaden), maar wel met een verplichte helm, kunnen verkennen. Zaterdag was het echt strandweer dus konden we echt niet anders dan naar het strand gaan (rot he!). Vandaag hebben we een man met auto, voor het gemak noemen we hem maar Ben (je zou hem ook voor de ongemakkelijkheid anders kunnen noemen, maar laten we ter zake blijven), aan de haak geslagen. We kregen alle drie een blinddoek om en hoorden de deuren op het slot schieten en waren erg benieuwd waar hij ons heen zou brengen (geintje mams!). We gingen naar een farmersmarkt en zijn naar een heel oud Duits stadje geweest, genaamd Hahndorf. Daarna konden we het weer niet laten, wat we beter wel hadden kunnen laten, om wat winkeltjes binnen te gaan. Samen zijn we inmiddels al 17 kledingstukken rijker in 1,5 week. Dus jullie kunnen zich het wel voorstellen dat we vanavond aardig wat moeite hadden ons backpacks weer in te pakken.

Het is hier nu 23:30 uur geweest, en om 05:30 uur gaat onze wekker. Dan staat ons het volgende avontuur te wachten: THE OUTBACK. Wat houd dit in? 10 dagen geen douche, ver weg van de bewoonde wereld, geen telefoon of internet, putjes graven voor onze behoeftes en slapen in de buitenlucht tussen de muskieten en erger. Ondanks alles hebben wij hier onwijs veel zin in! Wij gaan nog maar eens even uitgebreid douchen en op de wc zitten. En zullen we genieten van ons laatste nachtje in een echt bed!

Werkse allemaal en zorg dat jullie niet weg waaien of verzuipen ;-)

Lots of love, Melissa en Chantal

• 13 Oktober 2013 - 15:27

Desiree:

Geniet van de volgende 10 dagen. Ben heel benieuwd hoe het wordt.

• 13 Oktober 2013 - 16:05

Sonja Vd Meer:

Lieve Chantal en Melissa,
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in deze eerste weken. Echt gaaf en het is heel fijn en makkelijk om contact te houden via app. Nu gaan we 10 dagen niets horen van jullie, dus gaan jullie missen. Maar wensen jullie onwijs veel plezier op jullie outback tour..

Ps en niet met vreemde mannen mee gaan, he hahaha of vreemde taxisnuiters.

Heel veel liefs, paps mams Jess en Kell xxxxx

• 13 Oktober 2013 - 16:27

Heilie & Martin :

Wat een belevenissen al zeg! En dan nu 10 dagen back to basics , neem wc papier mee!
    Veel plezier ! Liefs van ons. Xxxx

• 13 Oktober 2013 - 17:18

Manon:

Wat heerlijk om te lezen! kan niet wachten op het volgende verslag, waarin staat hoe jullie die outback hebben overleeft! Sterkte, hoop dat het bij jullie beter weer is, anders was het een hele zware outback! hihi! Tot horens over 10 dagen! xxxx

• 13 Oktober 2013 - 18:03

Ronald, Corine,jarige Luuk En Lois:

He meiden. Helemaal top. ben benieuwd naar jullie 10 dagen. Blijf genieten.

• 13 Oktober 2013 - 18:30

Lilian:

Zo meiden jullie hebben nu al meer meegemaakt als ik mijn laatste 5 zomervakanties. De volgende 10 dagen zullen helemaal wel een beleving worden. Let op kuikentjes die zijn altijd makkelijk als je de wc papier ben vergeten. dikke knuffel !!

• 13 Oktober 2013 - 19:01

Ger, An Cynt En 2x Roy:

nou dat zijn al mooie belevenissen ! en dan hebben jullie nog vele dagen te gaan. suc6 de komende 10 dagen en we zullen met smart wachten op het volgende verslag.

• 13 Oktober 2013 - 19:08

Marja:

Lieve Chantal en Melissa,

Wat een leuke start van jullie vakantie hebben jullie al opgeschreven . Al je oude kleren weggooien en nieuwe plek maken voor nieuwe kleding.
    Nu overleven in de outback. We blijven jullie verhalen volgen. Heel veel plezier.

Groetjes Jan Marja Tim Kris en Ivo

• 13 Oktober 2013 - 19:24

John En Marijke:

He meisjes! Klinkt goed. Kijk het eerste gedeelte had ik mijn broer geregeld om op jullie te passen. Het komende had ik graag zelf meegegaan. Gaat niet lukken helaas. Dus blijft over: pas op jezelf en Geniet! ! Xx

• 13 Oktober 2013 - 19:26

Irene:

Veel plezier..enne..hoe gaat het met de Engelse taal?? raar accent hebben ze downunder, hè?

• 13 Oktober 2013 - 20:25

Ad Zelf:

Dames, hebben jullie nooit van DE probate oplossing voor jullie rugzakprobleem gehoord? Gewoon een zelf huppelende kangaroo met BUIDEL vullen.....
    Ozzies-outback... Beware...ze komen eraan...

• 13 Oktober 2013 - 20:49

Anita:

Leuk om jullie te volgen! Heel veel plezier de komende dagen!!

• 14 Oktober 2013 - 10:57

Lisa De Waard:

Sounds good! Heb al leuke foto's voorbij zien komen...veel plezier in the outback! Ben benieuwd naar jullie survivalskills :P

• 14 Oktober 2013 - 12:21

AGroo:

Hoi meiden,

als jullie dit lezen zal het wel 10 dagen verder zijn, maar wat in 't vat zit verzuurd niet. Zo te horen genieten jullie er wel van , ben benieuwd of jullie dat over 10 dagen nog kunnen zeggen. Maar dan heb je wel een stuk levens ervaring opgedaan waar je u tegen zegt.
    Wij zijn inderdaad bijna verzopen hier afgelopen weekend, maar door veel water uit de polder te pompen is gelukkig alles goed gegaan.Gisteren naar Sj.v Meurs z'n verjaardag geweest, was weer gezellig.
    En ik hoorde dat jij (Melisz) samen met Debbie weer meegaan op wintersport. Goeie beslissing.
    We spreken elkaar tot over een dag of 10.

Gr. je vader

• 14 Oktober 2013 - 19:01

Peet Gr.:

Hallo Girls, Zo te horen maken jullie genoeg mee! Ik ben benieuwd hoe jullie de komende 10 dagen gaan ervaren in de bush, zonder al de gemakken waar je altijd aan gewend ben. Geniet ervan, en we horen de verhalen na terugkomst wel weer. Groeten Peet

• 14 Oktober 2013 - 19:51

Riny:

Hallo Chantal en Melissa
    Leuk hoor dat jullie zoveel plezier hebben en , zo te lezen, al veel hebben gezien. Geniet van alles maar kom vooral gezond weer terug.
    Groetjes Ben en Riny

• 15 Oktober 2013 - 11:58

Lisette:

Super leuk om jullie verslag te lezen! Het zal wel wat worden in de outback hihi! Veel succes en ben erg benieuwd hoe jullie dat hebben overleefd :P tot over 10 dagen.
    Dikke knuffel

• 15 Oktober 2013 - 14:31

Oma Vd Meer:

Hier een berichtje van Oma. Wat een prachtig verslag. Hoop niet dat je wurmen te eten krijgt. Tijd van je leven. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Dikke kus van Oma.xx

• 16 Oktober 2013 - 17:39

Marjolein:

Genoten van jullie leuke verslag! Veel plezier en succes in de outback!!!!

• 26 Oktober 2013 - 16:36

Harbert En Ineke Van De Steeg-Vermeulen:

Hoi Melissa, ken je ons nog? Wij zijn oom Harbert en tante Ineke van je moeder.
    Wij zijn net terug uit Australie, waar we 6 weken in de outback met een Toyota Landrover 4x4 in het Noorden en Westen hebben gereden. We vinden het erg leuk om ook jouw avonturen te lezen. Dat primitieve is voor ons bekend terrein en zelfs ouwetjes zoals wij, hebben dat er voor over.
    Geniet maar lekker van deze reis, een mooie herinnering voor het leven!!

Groetjes van Harbert en Ineke!

• 31 Oktober 2013 - 12:04

Rowena:

Hi Melis en Chantal,

Erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
    Ben benieuwd hoe jullie reis verder verloopt!

xx Roween