Down the east coast - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Melissa en Chantal - WaarBenJij.nu Down the east coast - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Melissa en Chantal - WaarBenJij.nu

Down the east coast

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Chantal

28 November 2013 | Australië, Agnes Water

Hoi allemaal,

We vonden het weer eens tijd worden voor een verslag. Want we hebben weer heel wat meegemaakt de afgelopen tijd. We zitten alweer op de helft van onze reis, het gaat echt mega snel! Time flies when you're having fun! ;-) We zijn inmiddels al een maand de oostkust af aan het reizen en hebben jullie dus heel veel te vertellen! We zullen proberen het "kort" samen te vatten.

Na ons eigen avontuur op de weg kwamen we aan in Cairns, een super leuke plaats waar veel te doen is en echt heel veel backpackers zitten. Zo hadden ze bij het hostel een leuke aanbieding; GRATIS eten in de Woolshed, gratis.. dat hoeft geen tweede keer tegen een backpacker gezegd te worden! Ook hebben we hier leuke Nederlandse meiden leren kennen, Janine, Sharona en Elise. Met hun zijn we regelmatig naar de Woolshed geweest en hebben we ook een dagje een auto gehuurd en de watervallen gezien. Daarnaast hebben we een twee daagse trip naar Cape Tribulation en het Daintree Rainforest gemaakt. Dit is een groot regenwoud (leek echt één grote jungle) die gelijk aan het strand doorloopt. Ook ons hostel was gelegen midden in het regenwoud en bestond uit allemaal kleine houten hutjes. Hier kwamen we Janine, Elise en Sharona ook weer tegen en zijn we naar een waterhole geweest waar je met touwen de rivier in kon slingeren en het water super helder was. Eenmaal weer terug in Cairns zijn we nog een middag gaan tuben (tuben is met banden door de snelle stroming de rivier af gaan) en hebben we heel sportief meegedaan aan de gratis groepsles Zumba vlakbij de lagoon, het openbare zwembad aan zee. Wat was het heerlijk weer even te kunnen bewegen en dit met ruim 100 man tegelijk! Wat ook onwijs leuk was, is dat we in Cairns ineens weer drie reisgenootjes van de outback tour tegen kwamen! Angelique kwam zomaar ineens aangewaaid en een paar dagen later zijn we met haar en Marita (mom van de outback) gaan ontbijten. Ook Jonas belde ons om drie uur 's nachts uit ons bed omdat hij het hostel niet in kwam en net met het vliegtuig was aangekomen. Dus gezellig in ons pyjamaatjes nog even bijgekletst omdat hij de volgende morgen weer vroeg moest vertrekken en wij richting Mission Beach zouden gaan.

De oostkust zullen we tot aan Byron Bay met de Greyhound bus doen, dit is een hop on hop off bus waarmee je onwijs makkelijk overal heen kan. Zo hebben we ook onze eerste busreis van Cairns naar Mission Beach gedaan. Mission Beach is een heel rustig plaatsje maar wel met een gezellig en relaxed sfeertje. Hier was niet heel veel te beleven dus zijn we maar drie nachtjes gebleven en hebben we lekker lui op het strand gelegen en zijn we een dagje wezen snorkelen op het Great Barrier Reef. We gingen een hele dag met een zeilboot mee, deze was van een gezinnetje en zij woonde op deze boot. Heel leuk om te horen hoe het leven op zee is en we hebben een super leuke dag gehad. Het reef was super mooi, heel mooi koraal, super blauwe zee, heel wit klein zand eilandje midden in zee, mooie vissen en een haai gezien!

Daarna zijn we doorgereisd naar Townsville. Hier hebben we vijf nachten in een hostel gezeten. Townsville was niet heel groot, maar toch had je er leuke winkeltjes, eet- en uitgaansgelegenheden en hebben we hier een leuke tijd gehad. Elise en Sharona, die we in Cairns hadden leren kennen, kwamen we hier ook weer tegen en sliepen toevallig in dezelfde kamer. Met hun hebben we de Castle Hill beklommen, dit was een hele steile berg midden in het centrum waarop je een heel mooi uitzicht over de stad had. Dit was een behoorlijk heftige klim, maar we hadden dit er wel voor over om de mooie zonsondergang te kunnen zien vanaf dit punt. Helaas gunden de wolken ons dit niet en konden we hijgend en puffend weer terug naar beneden. Gelukkig maakte een Aussie barbie (BBQ in het park) dit weer helemaal goed. Zo bizar je hebt hier overal barbeque's in het park die je gratis kunt gebruiken. Ook zijn we vanaf Townsville met de ferry een dagje naar Magnetic Island geweest. Hier zijn we naar een klein dierenpark geweest waar je allerlei dieren mocht vasthouden, zoals een koala, slang, krokodil, andere reptielen, schildpadden, kregen we een kusje van een zwarte kaketoe en mochten we papegaaien uit ons hand eten geven.

De volgende stop was Airlie Beach, hier verbleven we ook in een hostel met allemaal kleine houten hutjes in een soort kleine jungle. Dit was heel grappig omdat het eigenlijk midden in de drukke hoofdstraat lag tussen alle bars en clubs. Je kon hier dan ook aardig stappen. Hier hebben we aardig van geproefd en zijn we ook een avondje wezen stappen met mom (van de outback) en haar nichtje Leonie. Mom heeft aardig de party gemaakt die avond, wat hebben we om haar gelachen! Het is trouwens ook heel leuk dat je overal steeds weer wat bekenden gezichten tegen komt omdat de meeste toch dezelfde kant op reizen. Sommige mensen kom je liever niet nog een keer tegen. Zo ben je bijvoorbeeld niet altijd even blij als je net lekker in je bed ligt en er ineens een groep van 15 dronken mensen naast je bed staan te schreeuwen. Aangezien we onze fietsjes wel een beetje misten besloten we die maar te huren voor een dagje. Ook hebben we een dagje scooters gehuurd, dus hebben we aardig wat van de omgeving kunnen zien. Melis heeft in Airlie Beach ook nog kunnen vieren dat ze een jaartje ouder is geworden. Dit hebben we goed gevierd met een lekker etentje, een goed stapavondje met champagne, de volgende dag een lekker uitgebreid ontbijt in een cafeetje en begon onze trip naar de Whitsundays. Helaas hebben we die week ook gemerkt dat het regenseizoen eraan komt, omdat er aardig wat druppels zijn gevallen. Gelukkig hebben we het op de Whitsundays heel erg getroffen met het weer. We hadden een trip van drie dagen op een zeilboot waar we ook in sliepen. De Whitsundays is een eilandengroep met onder andere Whitehaven Beach wat je vanaf een uitkijkpunt goed kan bekijken. Je had uitzicht over heel mooi helder blauw water en parel witte stranden, wat bijna niet voor te stellen is. Daarnaast hebben we veel gesnorkeld waar ook een stuk Great Barrier Reef was, dus weer heel mooi koraal gezien. Heel bijzonder aan deze plek was dat je echt tussen duizenden vissen zwom en deze totaal niet bang voor je waren. Zelfs hele grote vissen van ruim een meter en schildpadden die je zelfs kon aaien. Ook kom je andere wateractiviteiten doen, zoals duiken, suppen (peddelen op een surfplank), springen van de duikplank of van de grote opblaas glijbaan vanaf het dak van de boot. 's Avonds hebben we veel dolfijnen gespot die vanuit het water vlak langs de boot meerdere keren omhoog jumpten. Na de trip werd ons een gratis didgeridoo les aangeboden. Dit was best moeilijk om te spelen maar super leuk om een keer gedaan te hebben.

Een paar dagen geleden zijn we met de nachtbus in Agnes Water aangekomen. Hier hebben we diezelfde middag nog een tour gedaan op scooters die leken op Harley Davidson motors. Dit was heel gaaf en leuk opgezet, zo kregen we plaktattoos op en leren jasjes aan. Tijdens de rit, waarbij we zo'n 80 a 90 km/u reden, hebben we veel mega grote kangoeroes gezien. Deze tour was zo onwijs gaaf! De volgende dag hebben we onze eerste Australische surfles gehad. Het was onwijs moeilijk maar echt super leuk om te doen. Binnenkort hebben we een vijf daags surfkamp dus hebben we alvast een beetje kunnen oefenen. Vandaag hebben we Lieke (een meisje die we in de eerste week in Sydney hebben leren kennen) weer gezien en gezellig wat gedronken. Toevallig gaat zij zondag dezelfde tour als ons doen.

Morgenochtend vertrekken we vroeg (6:30 am) met de bus naar Rainbow Beach, waar we zondag een drie daagse tour naar Fraser Island gaan maken. Verder gaan we de komende weken de rest van de oostkust af tot aan Sydney. Daarna willen we richting Melbourne gaan om kerst te vieren en zullen we via de Great Ocean Road naar Adelaide rijden om daar het nieuwe jaar in te luiden. Dit is heel globaal onze planning tot nu toe!

In grote lijnen waren dit onze afgelopen weken, hebben we super veel gedaan en zijn we benieuwd naar onze volgende avonturen.

xo Melissa en Chantal

• 28 November 2013 - 14:01

AGroo:

Nou dametjes het kan weer niet op, leuk hoor wat jullie allemaal ondernemen. Het zal wel lekker warm zijn want er gebeurt veel in , onder of op het water.Spreken jullie ook nog veel ingelanden? Bij ons staat de wintersport weer voor de deur , althans het boeken daarvan, maar de bus is nog niet vol hoor, dus als je nog een gezellig clubje weet die mee willen dan is er nog ruimte in de bus! Ja ik denk laat ik dan ook maar over de vakantie beginnen. Groeten uit het bibberige natte donkere Holland en nog veel Plezant.... Doei! Aad

• 28 November 2013 - 14:42

Rene Gardien:

Echt gaaf allemaal Melissa zo''n reis vergeet je niet meer,dan komen jullie ook zeker in de Gold Cost bij Surfers Paradise dat echt top, ben daar ook geweest.
    Oke Melissa nog veel plezier en geniet ervan gr Rene

• 28 November 2013 - 15:34

Desiree:

Meiden, wat een ontzettende leuke tijd hebben jullie daar.....jaloers !!!!!
    En nog zoveel leuke dingen voor de boeg. We genieten een beetje mee met jullie door deze verslagen en natuurlijk de ontzettend stoere foto's ! Ben heel benieuwd hoe jullie kerstdagen en oud- en nieuw gaan verlopen. Veel plezier op Fraser Island. We wachten vol spanning jullie verslagen, app's, foto's, mailtjes en facetime-gesprekken af. Xxxx

• 28 November 2013 - 16:57

Manon:

Meiden!
    Wat een fantastische verhalen weer!
    Leuk om zo een te kunnen lezen wat er bij de foto's hoort!
    Fraser Island ziet er mooi uit zeg! iets aangenamer dan hier:P
    Veel plezier daar! tot spreeks! Hoop gauw te kunnen skypen met jullie!
    dikke westlandse knuffel van hier! xxxx

• 28 November 2013 - 19:26

Corine En Ronald:

Jeetje meiden. wat hebben jullie het leuk. Wij tobben hier maar verder in het winderig en regenachtige Nederland. Echt jaloers.

• 28 November 2013 - 20:19

Jessica:

Nee hoor we zijn helemaaal niet jaloers hier!!
    Geniet ervan dames :-) xxx

• 28 November 2013 - 21:17

Marjolein :

Hey Melis en Chantal,
    Ik geniet thuis op de bank van jullie belevenissen! Super leuk jullie reisverslag te lezen, wat ondernemen jullie veel! Nog heel veel plezier!

• 28 November 2013 - 21:33

Lilian:

Het lijkt wel een avonturenboek, ik zit er helemaal in en wil nu al naar het volgende hoofdstuk.
    Ga zo door meiden geniet ervan. xxxlilianxxx

• 28 November 2013 - 21:37

Pegro:

Hoi reizigers, Helemaal leuk om alles weer te lezen van wat jullie hebben beleefd. Heel herkenbaar om telkens weer dezelfde mensen tegen te komen, en dan al de belevenissen van iedereen te horen! Op naar de volgende avonturen, en de kerst, en de jaarwisseling. Ben heel benieuwd! Veel plezier, en we horen weer van de verhalen. Groeten Peet.

• 28 November 2013 - 22:31

Kelly Vd Meer:

Okeee ik ben benieuwd wat een 'lang' verslag van jullie is, als dit het 'korte' verslag is. Hahaha
    maar echt super leuk! Een jaloers zusje hier! Veel plezier nog:)
    We skype en appen:) Xxx

• 28 November 2013 - 23:18

Sonja:

Hey meiden, Zo gaaf om elke keer te lezen en te zien wat jullie meemaken.
    Die mooie stranden en heerlijk weer. Super!!!! Veel plezier met jullie surflessen.
    Dikke knuffel en we appen. xxxxx

• 28 November 2013 - 23:33

John En Marijke:

He meisjes. Gaaf om te lezen. Gaan jullie missen met sinterklaas met de fam. Geeft niks. Geniet ervan. Wij zullen proosten op jullie.. Liefs. Xx

• 29 November 2013 - 13:45

Kim:

Wooooow klinkt echt super gaaf allemaal! Nog heel veel plezier en geniet er van! X-ie

• 29 November 2013 - 22:04

Sandra Krijgsman:

Hoi meiden, wat een leuk verhaal en wat zien jullie een hoop. Geniet ervan want voor je het weet ben thuis.veel plezier nog, groetjes uit poeldijk

• 03 December 2013 - 22:03

Louis,Linda,Mike En Lois:

Hoihoi
    Wat hebben jullie weer leuke avonturen meegemaakt zeg!! Echt gaaf.Zo'n didgeridoo bespelen is best lastig hé.Wij hebben ook eens een poging gedaan.Niet om aan te horen natuurlijk.
    De meet en greet met Sarah is ook alweer voorbij.Ik had een ketting om die ik een paar jaar geleden weleens van jou had gekregen.Zo was je er ook een beetje 'bij'.Iedereen vond de uitnodiging onwijs leuk.Dus heb ik vol trots verteld dat mijn nichtje die gemaakt had.!!En het feest was ook geweldig.
    We wensen jullie nog een hele fijne tijd daar,geniet er maar goed van.Jullie zitten zo weer in het koude
    kikkerlandje.Dikke kus van ons 4en.